Xem mẫu

Bài 4 Các phép biến đổi Đồ hoạ Affine Transformations I KHái niệm cơ bản Le Tan Hung Email: hunglt@it-hut.edu.vn II Các phép biến đổi III Hệ tọa độ đồng nhất (c) SE/FIT/HUT 2002 1 Mô hình hoá - Modelling ④mô hình - model : ④Modeling - Mô hình hoá ④Thực thể cơ sở - primitives object ④như circles, lines polygons hay cubes ④Cảnh - A scene ④mô hình hoá cảnh - Scene Modeling A scene with several instances of the object (c) SE/FIT/HUT 2002 2 Ví dụ ④ At each frame of the animation, the object is transformed, in this case by a rotation. It could also be transformed by changing its size (scaling), or its shape (deforming), or its location (translation). ④ Further animation effects can be achieved by not changing the object, but the way it is viewed (i.e. the window to viewport transformation) at each frame (e.g. by zooming). (c) SE/FIT/HUT 2002 Phép biến đổi - Transformations ④Trong kỹ thuật đồ hoạ 3 bước: modeling, rendering, displaying ④Với Modeling: modeling coordinate Modeling transformation world coordinate Viewing transformation viewing coordinate (eye coordinate) ④Phép biến đổi - Transformation ④Biến đổi mô hình hoá - Modeling transformations ④Biến đổi tạo góc nhìn - Viewing transformations ④Biến đổi tạo Hoạt cảnh - Animation (c) SE/FIT/HUT 2002 4 Transformations - Modeling world (c) SE/FIT/HUT 2002 5 ... - tailieumienphi.vn
nguon tai.lieu . vn