Xem mẫu
Bài 4 Các phép biến đổi Đồ hoạ Affine Transformations
I KHái niệm cơ bản
Le Tan Hung
Email: hunglt@it-hut.edu.vn II Các phép biến đổi
III Hệ tọa độ đồng nhất
(c) SE/FIT/HUT 2002 1
Mô hình hoá - Modelling
④mô hình - model : ④Modeling - Mô hình hoá
④Thực thể cơ sở -
primitives object
④như circles, lines polygons hay cubes
④Cảnh - A scene
④mô hình hoá cảnh - Scene
Modeling A scene with several instances of the object
(c) SE/FIT/HUT 2002 2
Ví dụ
④ At each frame of the animation, the object is transformed, in this case by a rotation. It could also be transformed by changing its size (scaling), or its shape (deforming), or its location (translation).
④ Further animation effects can be achieved by not changing the object, but the way it is viewed (i.e. the window to viewport transformation) at each frame (e.g. by zooming).
(c) SE/FIT/HUT 2002
Phép biến đổi - Transformations
④Trong kỹ thuật đồ hoạ 3 bước: modeling, rendering, displaying
④Với Modeling:
modeling coordinate
Modeling transformation
world coordinate
Viewing transformation
viewing
coordinate (eye coordinate)
④Phép biến đổi - Transformation
④Biến đổi mô hình hoá - Modeling transformations ④Biến đổi tạo góc nhìn - Viewing transformations ④Biến đổi tạo Hoạt cảnh - Animation
(c) SE/FIT/HUT 2002 4
Transformations - Modeling
world
(c) SE/FIT/HUT 2002 5
...
- tailieumienphi.vn
nguon tai.lieu . vn