Xem mẫu

  1. Chương 2 Môi trường vi mô internet ThS. Trần Trí Dũng 1 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  2. Các vấn đề  Các yếu tố môi trường internet ảnh hưởng tới chiến lược marketing trực tuyến của một tổ chức  Đánh giá mức độ sử dụng internet của đối thủ cạnh tranh, khách hàng & trung gian 2 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  3. Figure 2.1Increase in traffic volume at Handbag.com in selected months when audited. Page impressions are pages served to visitors, visitor sessions are visits up to a maximum of 30 minutes and unique visitors is the number of individuals visiting the site in a given month Source: Compiled from ABC Electronic (ww.abce.org.uk)
  4. The IMRG retail index shows online sales volume in the UK relative to 100 Figure 2.2 in April 2000 Source: Interactive Media in Retail Group (www.imrg.org)
  5. Môi trường marketing internet Figure 2.3 The Internet marketing environment 5 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  6. Môi trường vi mô và vĩ mô 6 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  7. Mô hình 5 tác lực Bargaining powers of customers Power of Threat of The business suppliers subsitutes Extent of rivalry Threat of new between entrants competitors 7 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  8. 8 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  9. Mô hình chuổi giá trị Figure 2.4 Value creation model 9 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  10. Mô hình chuổi giá trị (tt) Two alternative models of the value chain: (a) traditional value chain model, (b) Figure 2.5 revised value chain model 10 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  11. Cấu trúc kênh Disintermediation of a consumer distribution channel showing: Figure 2.7 (a) the original situation, (b) disintermediation omitting the wholesaler, and (c) disintermediation omitting both wholesaler and retailer 11 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  12. Cấu trúc kênh (tt) From (a) original situation to (b) disintermediation or Figure 2.9 (c) reintermediation or countermediation 12 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  13. Cấu trúc kênh (tt)  Disintermediation – The removal of intermediaries such as distributors or brokers that formerly linked a company to its customers  Re-intermediation – The creation of new intermediaries between customers and suppliers providing services such as supplier search and product evaluation. 13 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  14. Cấu trúc kênh (tt)  Mối liện hệ giữa reintermediation và doanh nghiệp? 14 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  15. Cấu trúc kênh (tt) Example of a channel chain map for consumers selecting an estate Figure 2.10 15 agents to sell their property 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  16. Vai trò của công ty trong kinh doanh trực tuyến Different Figure 2.11 types of online trading location 16 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  17. Các mô hình kinh doanh và mô hình tạo doanh thu Figure 2.12 Alternative perspectives on business models
  18. Khách hàng  Hai câu hỏi quan trọng của người làm công tác marketing trực tuyến: – Số lượng khách hàng và khách hàng tiềm năng và qui mô/phạm vi mà khách hàng sẽ tạo ra doanh thu cho công ty – Nhu cầu, đặc tính và hành vi mua của khách hàng 18 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  19. Khách hàng (tt)  Các yếu tố tác động đến việc chấp nhận sử dụng internet: – Chi phí (cost of access) – Value proposition – Mức độ dễ sử dụng – Vấn đề an toàn và bảo mật 19 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
  20. Đánh giá mức cầu của khách hàng  Các tiêu chí đánh giá mức cầu của khách hàng: – Truy cập/sử dụng internet (hoặc các kênh thông tin số) – Mức độ/tỷ lệ ảnh hưởng bởi các kênh marketing số – Mức độ/tỷ lệ mua trực tuyến 20 26 March 2012 https://sites.google.com/site/dungtrantri/
nguon tai.lieu . vn